1
Spis treści
Preambuła 2
Grupa Interesariuszy 3
Relacje wewnętrzne 4
Relacje z Klientami 6
Relacje z partnerami biznesowymi 8
Przestrzeganie Kodeksu Dobrych Praktyk przez Prolife Spółka z O.O. Sp.K. 9
1
Preambuła
Spółka Prolife Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa z
siedzibą w Poznaniu (dalej: Spółka/Przedsiębiorca) jest przedsiębiorcą zajmującym się
sprzedażą detaliczną wysokiej klasy urządzeń użytku codziennego.
Każdego dnia konsultanci Spółki spotykają się z wieloma Polakami celem
zaprezentowania produktów, które to znane są z dobrej jakości oraz solidnego
wykończenia.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów postanowiliśmy
stworzyć Kodeks Dobrych Praktyk, stanowiący zbiór zasad, którymi to kieruje się Spółka
każdego dnia, podczas prowadzonej zarówno z Klientami jak i partnerami biznesowymi
współpracy handlowej.
Jednocześnie Spółka podaje, iż działanie w zgodzie ze wskazanymi niniejszym
dokumentem dobrymi praktykami stanowić będzie jej najwyższy priorytet.
Prolife Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa jest
przedsiębiorcą odpowiedzialnym społecznie. Prowadzimy naszą działalność w oparciu o
przepisy prawa, dobre zwyczaje oraz politykę wewnętrzną Spółki.
Stąd też zdecydowaliśmy się na opisanie naszych wartości oraz standardów,
według których tworzymy relacje z Interesariuszami Spółki.
Grupa Interesariuszy
Działając w poszanowaniu litery prawa oraz w myśl obowiązujących Spółkę dobrych
obyczajów podkreślamy, iż celem Spółki jest osiągnięcie najwyższego zadowolenia jej
Intersariuszy.
Kodeks Dobrych Praktyk regulować będzie podstawy, na jakich opierać się będą
wzajemne relację pomiędzy Spółką, a:
współpracownikami,
Klientami,
partnerami biznesowymi.
W relacjach z naszymi Interesariuszami, Spółka zobowiązuje się do:
równego traktowania wszystkich Klientów oraz partnerów biznesowych,
zachowywania bezstronnego podejścia we wzajemnych relacjach pomiędzy
Spółką, a Klientami oraz partnerami biznesowymi,
zapewnienia Interesariuszom stałego dostępu do informacji z zakresu
przysługujących im uprawnień.
Relacje wewnętrzne
RÓWNOUPRAWNIENIE – Spółka zobowiązuje się do działania w poszanowaniu praw
zatrudnianych przez nią osób. Spółka zobowiązuje się do poszanowania godności oraz
osobowości każdego z pracowników.
Spółka wyraża zdecydowany sprzeciw w stosunku do wszelkich przejawów dyskryminacji, a
w szczególności ze względu na rasę, płeć, wiek, narodowość, orientację seksualną, orientację
religijną. Spółka w zdecydowany sposób wypowiada się przeciwko mobbingowi oraz wszelkim
innym przejawom wywierania niedozwolonego nacisku na osoby zatrudniane przez Spółkę.
Spółka zachowuje pełną bezstronność w ocenie zatrudnianych przez nią osób.
ROZWÓJ – Spółka wykazywać się będzie najwyższą dbałością o interesy osób przez nią
zatrudnianych.
Spółka rozumie potrzeby osób przez nią zatrudnianych oraz zauważa potrzebę inwestowania w
prężny rozwój zdolności swoich pracowników.
Dlatego też Spółka podejmuje działania mające na celu poszerzanie wiedzy oraz doskonalenie
umiejętności pracowników, które w sposób bezpośredni przedkładać się będzie na wzrost
zadowolenia Klientów z oferowanych usług.
Jednocześnie Spółka podejmuje dialog z osobami przez nią zatrudnianymi, celem weryfikacji
ich potrzeb oraz oczekiwań.
OCHRONA DANYCH ORAZ INFORMACJI – Spółka zobowiązuje się nie tylko do działania
w poszanowaniu litery prawa, ale również dobrych obyczajów w zakresie udzielania dostępu
oraz przekazywania, posiadanych przez nią informacji.
Spółka zobowiązuje się do stosownego edukowania oraz informowania osób przez nią
zatrudnianych oraz jej kontrahentów z zakresu ochrony danych osobowych, a nadto
zachowania ich poufności. Dane osobowe Klientów, uzyskane przez Spółkę w ramach
prowadzonej działalności gospodarczej, będą wykorzystywane jedynie w taki zakresie, w jakim
jest on niezbędny do realizacji łączących stronę umów.
DBAŁOŚĆ O DOBRE IMIĘ FIRMY – osoby zatrudniane przez Spółkę wykazywać się będą
najwyższą dbałością o dobre imię firmy oraz jej pracowników.
DBAŁOŚĆ O MAJĄTEK FIRMY – osoby zatrudniane przez Spółkę wykazywać się będą
najwyższą dbałością o majątek firmy oraz zgodne z jego przeznaczeniem wykorzystanie.
Relacje z Klientami
W działalności prowadzonej na rzecz swoich Klientów Spółka zobowiązana jest do
wykonywania powierzonych czynności z należytą starannością, w dobrej wierze i w
dobrze pojętym interesie Klientów, w granicach obowiązującego prawa.
Spółka nie różnicuje Klientów poprzez nadawanie niektórym z nich nieuzasadnionych
przywilejów i uprawnień.
Spółka kieruje się jednakowymi, przejrzystymi oraz ogólnodostępnymi zasadami postępowania
wobec Klientów, a przyjazne nastawienie do Klientów postrzegane jest jako najważniejszy
element naszej pracy.
Najwyższym priorytetem Spółki jest dążenie do zagwarantowania Klientom produktów, których
jakość oraz właściwości w pełni odpowiadać będą wszystkim ich potrzebom.
Dewiza, którą kieruje się Spółka i przyświeca jej w relacjach z Klientami pozwala na
świadczenie jak najwyższej jakości usługi, co znajduje potwierdzenie w rzeszy zadowolonych
Klientów.
Spółka, zawierając transakcje z Klientem:
wyposaża go w Ogólne Warunki Umowy, które wskazują Klientowi na jego
uprawnienia w ramach zawieranej umowy sprzedaży,
przedkłada informację o warunkach odstąpienia od umowy oraz możliwościach
pozasądowego rozwiązywania sporów.
Spółka wypełnia wszelkie ciążące na niej obowiązki informacyjne w stosunku do Klienta.
Dokładamy wszelkich starań, by przekazywane Klientowi informacje o naszych
usługach i procedurach były wyrazem naszej najlepszej wiedzy i kompetencji.
Każdy z Klientów Spółki może się zwrócić do konsultanta Przedsiębiorcy celem
rozwiania wszelkich wątpliwości, dotyczących zarówno oferowanych przez Spółkę
produktów, jak i warunków zawarcia umowy oraz dalszego jej przebiegu.
Konsultanci Spółki pozostają dostępni do dyspozycji Klienta również w ramach
obsługi związanej z wykonywaniem przez obie strony ich zobowiązań umownych.
Spółka wyznaje zasadę otwartego dialogu z klientem czego wyrazem jest stosowanie
przejrzystych zasad negocjacyjnych.
Spółka dążyć będzie do polubownego rozwiązywania sporów z Klientami.
Przedstawiciele Spółki rozpatrują reklamacje i wnioski z należytą starannością w
terminach możliwie najkrótszych.
Osoby zatrudniane przez Spółkę nie przyjmują wartości materialnych, pieniężnych oraz nie
czerpią korzyści osobistych z tytułu sprawowanych przez nich funkcji, w ramach struktury
wewnętrznej Przedsiębiorcy
Z dużą odpowiedzialnością podchodzimy do kwestii ochrony informacji prawnie chronionych w
Spółce. Przykładamy szczególną wagę do zapewnienia bezpieczeństwa wszelkich danych
naszych Klientów zarówno prywatnych, jak i instytucjonalnych.
Relacje z partnerami biznesowymi
Priorytetem Spółki jest równe traktowanie partnerów biznesowych.
Spółka w ramach prowadzonej z partnerami biznesowymi współpracy zobowiązuje się do
bezstronności i obiektywizmu osób prowadzących postępowanie w celu wyboru partnerów
biznesowych.
W relacjach biznesowych z partnerami Spółka opiera swoje negocjacje na zasadzie
poszanowania stanowiska drugiej strony.
Spółka nakierowana jest na budowanie trwałych relacji z partnerami biznesowymi. Relacje te
budowane będą na wzajemnym zaufaniu oraz poszanowaniu praw drugiej strony.
W swoich działaniach Spółka stara się uwzględniać potrzeby i wartości jej partnerów
biznesowych.
Od naszych partnerów biznesowych oczekujemy rzetelności, kwalifikacji adekwatnych do
realizowanych zamówień, przestrzegania prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności
praw człowieka.
Przy udzielaniu i realizacji zamówień osoby zatrudniane przez Spółkę zobowiązane są unikać
działań, które mogą prowadzić do konfliktu interesów. Niedopuszczalne jest osiąganie korzyści
ani pomaganie inny w osiąganiu korzyści poprzez działanie niezgodne z prawem i ogólnie
przyjętymi zasadami etycznymi.
Przestrzeganie Kodeksu Dobrych Praktyk przez Prolife Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa
Spółka zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Kodeksu Dobrych Praktyk.
W przypadku wszelkich wątpliwości z zakresu treści przedmiotowego Kodeksu Dobrych Praktyk
Interesariusze proszeni są o kontakt z konsultantami Przedsiębiorcy pod numerem infolinii (86)
146467404